Prezenți la timpul prezent

O restituire necesară
 

Centrul universitar gălățean a avut nu una, ci două reviste studențești, încă din anul 1968: „Orientări”, revista studenților Institutului Pedagogic și „Orizont politehnic”, revista studenților Institutului Politehnic din Galați.

Acestea au funcționat până în anul 1974, după care a urmat o întrerupere de 6 ani, până în 1980, când au fost reunite și reactivate, sub numele „Orientări”, pentru toți studenții Universității din Galați.

Timp de încă 10 ani, până în 1990, această revistă a fost „o oglindă fidelă a vieții și aspirațiilor tinerilor care își desăvârșesc pregătirea în Universitatea din Galați”, după cum consemna profesorul Ioan Brezeanu în Monografia intitulată „Universitatea din Galați; 1948-1990; Istorie și tradiții universitare”.

Conferinţa internaţională „UGAL – Dialoguri ştiinţifice şi culturale”, în premieră la U.D.J.G.
 

foto Dialoguri stiintifice si culturale Șapte invitaţi de talie mondială, din care jumătate au legătură cu Galațiul, vor participa, în intervalul 18-28 octombrie, la Conferinţa internaţională „UGAL – Dialoguri ştiinţifice şi culturale”, organizată în premieră, de Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați, în cadrul proiectului Internaţionalizare pentru dezvoltare instituţională la Universitatea „Dunărea de Jos” din Galaţi” - IDEI (UGAL)21.

Cei șapte au fost aleși de un comitet științific și vor interacționa cu publicul interesat în cadrul unor dezbateri online pe teme legate de inginerie, antropologie, artă, educație, mediu și schimbări climatice sau marketing. Astfel, seria dialogurilor științifice și culturale se va deschide cu prelegerea prof. emerit Marc J.M. Abadie, University of Montpellier, France and ERA CHAIR holder Horizon 2020 at SupraChem Lab, Institute of Macromolecular Chemistry “Petru Poni“, Iasi, Romania. Studenții, doctoranzii, masteranzii și cadrele didactice sunt așteptați cu toții să intre pe platformă luni, 18 octombrie, de la ora 11,00, titlul prelegerii fiind: How to Achieve Excellence Through a Mastered Education System.